• Introductie
  • Over ons
  • Materieel
  • Blog & Nieuws
  • Contact opnemen
DTC Surhuisterveen DTC Surhuisterveen DTC Surhuisterveen DTC Surhuisterveen
  • Introductie
  • Over ons
  • Materieel
  • Blog & Nieuws
  • Contact opnemen
  • Betrouwbare en correcte dienstverlening, directe lijnen, en samenwerking.

    Ontdek wat we voor u kunnen betekenen...

  • Betrouwbare en correcte dienstverlening, directe lijnen, en samenwerking.

    Ontdek wat we voor u kunnen betekenen...

  • Betrouwbare en correcte dienstverlening, directe lijnen, en samenwerking.

    Ontdek wat we voor u kunnen betekenen...

DTC Surhuisterveen

Een betrouwbare partner die uw goederen veilig vervoert

Het betere transport is een kwestie van helder denken en betrouwbaar handelen. Slimme logistiek. Het juiste materieel. En chauffeurs met hart voor de zaak. Uw zaak! DTC Surhuisterveen uit Drachten maakt het waar.

Wij zijn ervaren in alle vormen van (los gestort) transport. Onze specialisatie is het transporteren van afval. We hebben de vergunningen voor het transport van alle soorten afval. Niet alleen in Nederland, maar ook in België, Duitsland, Engeland, Scandinavië, Luxemburg en Noord Frankrijk.

Met het oog op maximale efficiëntie rijden wij met flexibel inzetbare voertuigen: walking floors en tautliners. De walking floor is een oplegger met een hydraulisch aangedreven bewegende bodem voor het laden en lossen van losgestorte goederen, balen én goederen op pallets. Het andere type oplegger, de tautliner, kan van de zijkant, van achteren én van boven worden beladen.

Iedere zeven jaar investeren we in nieuwe wagens. De trailers worden om de tien jaar vervangen. Zo is de continuïteit van uw transport gewaarborgd en stilstand bijna nihil.

We houden onze social media accounts goed bij en plaatsen geregeld verhalen, foto’s, of andere soort nieuwsberichten. Volg en like ons, en blijf op de hoogte.


  • DTC Surhuisterveen op Twitter

  • DTC Surhuisterveen op Facebook

Over Ons

Een compagnon. Dat is wat wij voor opdrachtgevers en collega-transporteurs willen zijn. Het is terug te vinden in onze bedrijfsnaam: DTC staat voor Dé Transport Compagnon. Maar ook in onze missie:

Op transparante wijze een betrouwbare dienstverlening realiseren door een bedrijfscultuur van openheid en samenwerking.

Korte lijnen en  duurzame relaties op basis van kwaliteit en loyaliteit. Daar gaat het om. En: afspraak is afspraak. Of het nu rustige tijden zijn of drukke tijden, er is maar één ding dat telt: uw lading op een correcte manier zo efficiënt mogelijk van a naar b transporteren. Daar hoort ook een snelle terugkoppeling bij: wanneer de vrachten zijn gedaan, voorzien we u meteen van alle noodzakelijke gegevens – denk aan de gewichten en de juiste documenten –  zodat ook u sneller uw afnemer kunt factureren.

Ook goed om te weten: wij hebben ons volledig toegelegd op vervoer. We hebben zelf geen belangen bij de handel in bijvoorbeeld recyclebaar afval, mest of houtchips. Daarom kunnen we voor elke afvalverwerker of handelaar rijden zonder iemand in het vaarwater te  zitten.

Wij zijn altijd op zoek naar mogelijkheden om onze dienstverlening nog beter en efficiënter te maken. De feedback van onze opdrachtgevers speelt hierbij een belangrijke rol. Daarom vinden we persoonlijk contact erg belangrijk.

Materieel

Onze voertuigen zijn in te delen in 2 categorieen, te weten walking floors en tautliners.
Dankzij de flexibele inzetmogelijkheden van de walking floors overlappen ze elkanders werkgebied.

Walking Floors

Een walking floor is een oplegger met aluminium wanden, met daarin een hydraulisch aangedreven bewegende bodem die gebruikt kan worden voor het laden en lossen van los gestorte goederen én goederen op pallets.

De trailers hebben dezelfde laad- en loshoogte als een normale oplegger. Daarom kunnen ze ook voor een dock laden en lossen. De bewegende bodem zorgt voor verminderde wrijving, waardoor de lading tijdens het laden of lossen netjes op zijn plaats blijft staan.

De opleggers zijn verder uitgerust met een meeloopschot met een rubberen flap die op de bodem wordt uitgespreid voor belading. Het meeloopschot zorgt voor extra druk tijdens het lossen. De flap zorgt dat de bodem en de wanden schoongeveegd worden. De trailer is dus meteen bruikbaar voor een andere lading.

De trailers kunnen met shovel of kraan van boven worden geladen of van achteren met heftruck/shovel of aan het dock. Ze zijn dus uiterst flexibel inzetbaar. Daarom worden ze vaak  gebruikt voor het vervoer van gebaalde goederen, paletten en zelfs big bags.

Tautliners

Een tautliner is een oplegger met schuifzeilen en een dak dat opengeschoven kan worden. Hierdoor is het mogelijk om de trailers van de zijkant, van achteren en van boven te beladen met een heftruck en/of kraan of aan een laaddock.

Onze tautliners zijn standaard uitgerust met ringen in de bodem. Deze ringen zijn voor het inhaken van spanbanden, die worden gebruikt voor het vastzetten van de lading. Verder gebruiken we anti-slipmatten, stophout en hoekstukken voor het beschermen van de lading tijdens het transport.

De tautliners vervoeren hoofdzakelijk balen oud papier, rollen en/of pallets nieuw papier, bundels staal, pakken hout en diverse andere goederen op pallets of in big bags.

Aanvullende informatie


Voor meer informatie m.b.t. het walking floor systeem, zie de website van Cargo Floor.

Blog

De regelgeving en de handhaving in de transportsector is uit de hand gelopen. De tachograaf, oorspronkelijk in het leven geroepen om de chauffeur te beschermen zodat hij niet te lang achter het stuur zit, is vooral een boete-apparaat geworden. Een chauffeur die bijvoorbeeld op weg is naar Drachten moet ter hoogte van Heerenveen zijn truck aan de kant zetten omdat hij het maximale aantal rij-uren heeft bereikt… Hij moet dan op een paar kilometer van huis de nacht in zijn truck doorbrengen om geen boete te riskeren…

De jongens achter het stuur zijn constant aan het rekenen. Hoe kom ik uit? Waar kan ik eten? Hoeveel kan ik daarna nog rijden? Waar ben ik dan?  Waar kan ik slapen? File… o jee. Gaat allemaal van mijn rijtijd af…. Als je het veilig en makkelijk wilt maken voor de chauffeur dan moet je zeggen: een dag telt 24 uur en binnen die 24 uur moet je 10 uur aaneengesloten rust hebben. En wat je met die 14 uur doet, dat is aan jou.  Het is een vreemde wereld. Mensen die een dag en een nacht met de caravan achter de auto naar Spanje rijden kunnen ongestraft hun gang gaan. Maar een ervaren chauffeur, iemand die beroepsmatig op de weg zit, kan geen inschatting maken van wat verantwoord is…

De Bijrijder

Nieuws

11Feb
CBS: Nederlandse vrachtwagens rijden minder kilometers
1 Comment

Nederlandse vrachtwagens maken volgens het CBS steeds minder kilometers. In 2016 ruim 9 miljard kilometer, een daling van 1,5 procent ten opzichte van 2015. In Nederland geregistreerde vrachtwagens reden wel meer in Nederland en veel minder in het buitenland. De kilometers in Nederland namen met 2,7 procent juist toe, in het buitenland werd 8,8 procent minder gereden dan in 2014, meldt CBS in haar Jaarmonitor Wegvoertuigen. De kilometers van buitenlandse zware vrachtwagens in Nederland namen met 4 procent toe. Vooral zware trucks reden minder Buitenlandse vervoerders uit Midden- en Oost Europa maken volgens de CBS-monitor steeds meer gebruik van de Nederlandse wegen. Van de zware vrachtvoertuigen reden vooral de vrachtwagens minder, namelijk 3,7 procent. Bij de trekkers voor oplegger bleef de daling in gereden kilometers beperkt tot 0,6 procent. Bedrijfsvoertuigen reden 27 miljard kilometer In totaal reden Nederlandse bedrijfsvoertuigen in 2015 samen ruim 27 miljard kilometer in binnen- en buitenland. Dit is een stijging van 0,5 procent ten opzichte van vorig jaar. Zware vrachtvoertuigen en speciale voertuigen reden 1,6 procent minder. Nederlandse bussen reden in vergelijking met een jaar eerder 0,7 procent minder kilometers. Bestelauto’s maakten meer kilometers In tegenstelling tot de andere bedrijfsvoertuigen reden bestelauto’s juist 1,8 procent meer…

Read More

Ga naar nieuwsoverzicht

Contact opnemen

DTC Surhuisterveen
Fahrenheitlaan 6H
9207 HE  Drachten – Azeven
Telefoon: +31 (0)512-368000
Fax: +31 (0)512-368001

Postbus 86
9230 AB, Surhuisterveen

E-mail planning: planning@dtcsurhuisterveen.nl
E-mail administratie: louw@dtcsurhuisterveen.nl

    © 2021 · DTC Surhuisterveen · Tel: +31 (0)512-368000